Ingo Heinemann: Scientology-Kritik 
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Zuletzt bearbeitet am 1.5.2008 
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Scientology-Hotels
Zu den Scientology-Hotels gehört auch ein Schiff.
Die "Freewinds" soll Asbest-verseucht sein.
Das ist seit 2001 bekannt.
Erst 2008 wurde das Schiff aus dem Verkehr gezogen.

 
Als Großveranstalter von Ausbildung und Therapie betreibt die Scientology-Organisation auch Hotels. 

Eins dieser Hotels ist auf einem Schiff untergebracht, der "Freewinds". 
Um deutsche Kunden wird intensiv geworben. 
So auch mit dem Magazin "Freewinds" in deutscher Sprache.
Auf dem Titel immer: Das Schiff. Rechts die Ausgabe 37 aus 2000.

 

Angeboten werden dort "Pakete", in denen auch die "Unterkunft" auf dem Schiff enthalten ist.
Deren Qualität wird dort nicht beschrieben.
Die Verlängerungswoche kostet 925 Dollar.
Das dürfte also der Preis für die Unterkunft sein.
Das sind etwa 300.- DM pro Nacht.

Arnie Lerma berichete schon Anfang März 2001 über eine eidesstattliche Versicherung des Architekten Lawrence Woodcraft, http://www.lermanet.com/exit/freewinds.htm, wonach das Schiff mit Asbest verseucht sei.

Hier die eidesstattliche Versicherung: http://www.lermanet.com/scientology/LawrenceWoodcraftAsbestos.htm
 

Am 28.4.2008 berichtete der Daily Herald: die "Freewinds" ist asbestverseucht und wurde nun erst mal still gelegt.
 
 
Aus: Daily Herald 28.4.2008, entnommen einem Forum in der Website http://www.neogaf.com

"WILLEMSTAD: During refurbishing and reparatory work, which involved removing the ceiling and panelling on cruise ship Freewinds, blue asbestos was released and ended up in the ventilation system.
Freewinds' captain did not report this when it's own personnel were working on the ship on the Mathey warf in Otrobanda. The Curacao Drydock Company (CDM), where the ship was taken for reparatory work on the hull, heard from the surveyor that there may be asbestos on the ship. The captain acknowledged the incident and said that after the incident Freewinds had some investigation done. Keeping the incident quiet became more noticeable when it turned out that the 40-year-old ship contatined blue asbestos.
The question is whether or not the blue asbestos dust, which can cause cancer, can be removed from the ship. The CDM has stopped all work on the ship. The ship was sealed and isolated and experts will investigate and measure the presence of asbestos dust in the hull and surrounding areas. Commissioners Eugene Rhuggenaath (Economic Affairs) and Humphrey Davelaar (Public Health) said on Friday.
CDM interim director Frank Esser, deputy head of the Department of Labour Affairs Christiene van der Biezen were accompanied by two inspectors and head of the health Department Tico Ras. Samples taken from the panelling last week by inspectors that were sent to the Netherlands showed that they contained significant amounts of blue asbestos. After an extraordinary meeting, the Executive Council decided to inform the public in general about the incident to avoid remours and panic.
The CDM personnel were also informed via the media because it was impossible to gather all the workers Friday evening to personally give them the information.

 



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